Etapy korodowania pojazdu. Kiedy jest za późno na ratunek?

Większość samochodów jest narażona na pojawianie się korozji. Mimo zabezpieczeń stosowanych przez producentów aut eksploatacja pojazdu w naszych warunkach klimatycznych łączy się z dużym ryzykiem pojawienia się ognisk rdzy. Sprzyjają temu zarówno opady deszczu i śniegu, jak i stosowane do oczyszczania jezdni preparaty. Groźna jest nie tylko wilgoć związana z opadami, ale też dostająca się w różne zakamarki samochodu duża ilość błota. Poważnym problemem jest też rdza pojawiająca się w miejscach uszkodzeń mechanicznych, powstających w miejscach uderzeń kamieni, otarć spowodowanych przez kontakt podwozia z krawężnikami czy progami zwalniającymi.

Ze względu na tak dużą ilość zagrożeń najlepszym rozwiązaniem jest dbałość o stan powłok lakierniczych oraz stosowanie środków do walki z rdzą. Bezkonkurencyjny jest tu produkt Rust Stop firmy Rust Check Poland. Zobaczmy, jakie są etapy korodowania pojazdu i sprawdźmy, kiedy może być już za późno na ratunek.

 

Jak walczyć z ogniskami korozji?

Utlenianie żelaza, będącego głównym składnikiem stali, z której produkuje się samochody to proces, który prowadzi do całkowitego zniszczenia materiału. Jeśli odpowiednie działania nie zostaną podjęte przy pierwszych oznakach korozji, to element metalowy będzie się nadawał wyłącznie do wymiany. Na szczęście dla użytkowników pojazdów rdza pojawia się stopniowo.

 

Pierwsze oznaki korozji mogą pojawiać się w różnych miejscach. Najczęściej rdzewieją rozmaite zakamarki, wnętrza profili oraz spawane lub zgrzewane połączenia blach. Ogniska rdzy mogą się jednak również pojawić na zupełnie płaskich elementach. Przyczyną jest zwykle zbyt cienka warstwa lakieru, która łatwo ulega uszkodzeniom lub nieprawidłowo wykonana powłoka zabezpieczająca przed korozją.

 

Gdy pojawią się pierwsze ogniska rdzy, szanse na powstrzymanie dalszego utleniania metalu są spore. Warunkiem jest dokładne, mechaniczne usunięcie całości rdzawego nalotu. Jeśli całkowite oszlifowanie elementu nie jest możliwe, można zastosować preparat reagujący z rdzą i tworzący specjalną powłoką. Następnym krokiem może być użycie preparatu zawierającego cynk, a kolejnym nałożenie podkładu i ostatecznie pomalowanie elementu.

 

Jeśli odpowiednie kroki nie zostaną podjęte w odpowiednim czasie, korozja może doprowadzić do powstania wżerów lub perforacji. Tak zaawansowanej rdzy zwykle nie można już usunąć i konieczna może być wymiana elementu.

Najlepszą metodą walki z korozją pozostaje jednak skuteczne jej zapobieganie. Dzięki stosowaniu preparatów antykorozyjnych takich, jak produkt Rust Stop firmy Rust Check Poland można ochronić auto przed niebezpieczeństwem utleniania się metalu.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.