Blog

sól drogowa

Sól drogowa wykorzystywana jest zimą w celu odladzania nawierzchni dróg, chodników, ulic. Pod względem składu jest to po prostu czysta woda z chlorkiem sodu w proporcjach 90-97%. Oczywiście ten rodzaj soli nie nadaje się do spożycia, gdyż zawiera również substancje przeciwzbrylające (np. żelazocyjanek potasowy). Najważniejsze jest jednak to, że skutecznie rozpuszcza oblodzenia i jest tania. Niestety są też skutki uboczne jej stosowania, o których mówi się najczęściej w kontekście korozji samochodów. Czy rzeczywiście sól drogowa jest tak szkodliwa dla pojazdów? Jaki jest jej wpływ na otoczenie? Poznaj fakty i mity dotyczące soli drogowej.

podwozie

Korozja to z całą pewnością główny wróg wszystkich samochodów. Każdy pojazd jest na nią narażony, szczególnie jeśli zabezpieczenie fabryczne jest wątpliwe lub właściciel samodzielnie nie dba o odpowiednią ochronę. Powierzchniowe ogniska rdzy powodują, że auto traci swój atrakcyjny wygląd. Względy estetyczne nie są jednak w tym przypadku najważniejsze, ponieważ korozja może doprowadzić do znacznie większych zniszczeń na częściach metalowych. W skrajnych przypadkach mocno skorodowane auto nie będzie zapewniać odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w razie wypadku, a nawet nie przejdzie badań technicznych. Dlatego bardzo ważne jest, aby regularnie sprawdzać samochód pod kątem występowania rdzy. Jak często to robić? Jakie miejsca są newralgiczne? Jakie zabezpieczenia antykorozyjne stosować? Kilka wskazówek na ten temat w dalszej części naszego wpisu.

korozja

Rdza to poważny wróg każdego samochodu. Chociaż producenci wypracowali liczne metody na to, aby podwyższyć poziom odporności blachy na działanie czynników atmosferycznych (w tym przede wszystkim soli drogowej), to jednak żadne fabryczne zabezpieczenie nie jest doskonałe. Podczas eksploatacji pojazdu, warto zadbać o dodatkową ochronę. Chociaż istnieje wiele preparatów antykorozyjnych, to jednak ich skuteczność bywa różna. W tym wpisie podpowiemy, czy na zabezpieczenia antykorozyjne przysługuje gwarancja?

korozja auta używane

Korozja to największy wróg samochodów. Na rdzę narażone są przede wszystkim pojazdy używane, ale nowe egzemplarze też są obarczone ryzykiem jej wystąpienia, gdyż już po kilkunastu, a niekiedy nawet kilku latach po produkcji danego egzemplarza mogą pojawić się pierwsze rdzawe naloty. Oczywiście zastosowane zabezpieczenia fabryczne są ważne, ale ich trwałość nie jest długa. Tak naprawdę wiele zależy od właściciela pojazdu i zabiegów antykorozyjnych, które pozwolą uchronić auto przed korozją. Bardzo wiele osób zastanawia się jednak, czy marka samochodu ma jakikolwiek wpływ na odporność na rdzę. Czy są pojazdy korodujące szybciej i takie, których problem ten nie dotyczy? Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć w dalszej części naszego wpisu.

śruba

Walka z zapieczonymi gwintami to prawdziwa próba siły i cierpliwości. Głównym winowajcą w tym przypadku jest korozja, która atakuje nie tylko karoserie, ale również inne metalowe elementy, w tym nakrętki i trzpienie śrub. Teoretycznie sposobów na zapieczone gwinty jest wiele, jednak ich skuteczność często pozostawia wiele do życzenia. Zanim podejmiesz kolejne próby zakończone fiaskiem, skorzystaj z naszych porad.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.