Po zakupie nowego samochodu wiele osób zastanawia się, czy dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne jest niezbędne. W końcu każdy pojazd ma specjalną ochronę fabryczną. Jeśli jednak chcemy, aby pojazd służył nam w dobrym stanie przez długi czas, odpowiedni preparat na rdzę może okazać się koniecznością.

Wraz z rozwojem technologii fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne w nowych pojazdach są coraz lepsze. Niestety nie wyeliminują one całkowicie ryzyka wystąpienia rdzy. Pozwalają na spokojne użytkowanie pojazdu przez kilkanaście pierwszych lat, ale zwykle po pewnym czasie każdy posiadacz samochodu zauważa oznaki korozji w postaci rdzawego nalotu. Warto więc wziąć sprawy w swoje ręce i zainwestować w dodatkową konserwację karoserii. Co więcej, dobrze o tym pomyśleć nieco wcześniej, zanim jeszcze rdza zaatakuje auto.

Warunki atmosferyczne mogą mieć bezpośredni wpływ na stan naszego pojazdu. Niestety częsta i długotrwała ekspozycja samochodu na słońcu, deszczu, mrozie i śniegu przyczynia się do niszczenia, a przede wszystkim przyspiesza procesy korodowania, nadwozia i podwozia.

Zimą na naszych pojazdach często leży gruba pokrywa śniegu, co niestety może mieć niekorzystny wpływ na lakier. Co więcej, może przyczyniać się również do powstawania ognisk rdzy. Czy możemy zrobić, by ograniczyć negatywne oddziaływanie śniegu na nasze samochody?

Jednym z poważniejszych problemów, na który narażone są praktycznie wszystkie samochody, jest rdza. Korozja może “zaatakować” zarówno starsze pojazdy, jak i nowe modele. Oczywiście większość producentów zapewnia, że podwozia aut są zabezpieczone antykorozyjnie, niestety w większości przypadków niezbędne jest zastosowanie dodatkowych środków.

Współczesne samochody posiadają ocynkowane nadwozia, więc o ile ciągłość powłoki lakierniczej nie zostanie przerwana, o tyle problem korozji nie powinien wystąpić. Niestety pod wpływem wieloletniego użytkowania pojazdu mogą zacząć rdzewieć elementy znajdujące się najbliżej drogi. Solidne zabezpieczenie samochodu przed korozją może chronić pojazd przed rdzą, a jednocześnie jest znacznie łatwiejszym i oszczędniejszym rozwiązaniem niż lakierowanie.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.