Rdza nie jest problemem, który wpływa wyłącznie na estetykę pojazdu. Niestety mocno skorodowane elementy mogą niekorzystnie wpływać również na nasze bezpieczeństwo. Do pewnego momentu można skutecznie przeciwdziałać korozji, skutecznie oczyszczając i zabezpieczając elementy. Niekiedy jednak ogniska rdzy są tak rozległe, że samochód nadaje się jedynie do zezłomowania, ponieważ dalsze użytkowanie pojazdu może być wręcz niebezpieczne.

Na procesy korozyjne wpływa bardzo wiele czynników zewnętrznych, które każdego dnia niekorzystnie oddziałują na elementy konstrukcyjne pojazdu. Stosowne zabezpieczenie samochodu przed korozją może zapobiec powstawaniu ognisk rdzy.

Gdy korozja samochodu zaatakuje, trudno ją usunąć całkowicie. Bardzo często okazuje się, że nie pomaga ani czyszczenie, ani lakierowanie całych elementów blacharskich. Zwykle jedynym sposobem jest wymiana zardzewiałego elementu na zupełnie nowy. Niestety nie zawsze jest to możliwe i opłacalne. Szczególną uwagę powinniśmy zwracać na rdzę w przypadku zakupu samochodu używanego. Przede wszystkim trzeba sprawdzić stan nadwozia.

Na korozję najbardziej narażone są obrzeża nadkoli. Dzieje się tak dlatego, że w czasie zimy do właśnie te elementy mają najczęstszy kontakt z wodą i solą. To głównie na nich osadzają się zanieczyszczenia odprowadzane przez bieżnik. Wystarczy jedno uderzenie niewielkiego kamyka, by doszło do odpryśnięcia lakieru i podkładki, co stanowi idealną sytuację do rozwoju dla rdzy. Na intensywne oddziaływanie czynników środowiskowych oraz kamieni narażone są również krawędzi drzwi i progi pojazdów.

Konstrukcja samochodu wymaga od producenta zastosowania spojeń, zagięć, zagłębień czy tysięcy miejsc zgrzewów. W ten sposób powstają obszary, w które może przedostać się wilgoć, ale które w zasadzie pozostają poza zasięgiem dostępu użytkownika. W tych szczelinach wskutek gromadzenia się wilgoci i soli drogowej kumuluje się i rozwija korozja. Jako, że samochód w różnym stopniu ulega jej wpływowi (bezpośredni wpływ na zewnętrznych częściach karoserii i elementach konstrukcyjnych podwozia, kumulacja w zagłębieniach szkieletu, ramach, drzwiach itp.), potrzebne są środki, które kompleksowo zabezpieczą powierzchnię blacharską pojazdu przed atakiem rdzy oraz powstrzymają zmiany już przez rdzę dokonane. Szczególnie ważne jest to w przypadku niedostępnych wnętrz ram i ogólnej konstrukcji wozu: jeśli rozpocznie się proces rdzewienia spawów czy zgrzewów, bezpieczeństwo samochodu i podróżujących nim pasażerów jest zagrożone.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.