Aerozol na rdzę

Odpowiedni preparat antykorozyjny może opóźnić proces korodowania pojazdu, a w przypadku pojawienia się rdzawych nalotów zahamować rozprzestrzenianie się wykwitów. Na uwagę zasługuje przede wszystkim aerozol na rdzę, który jest nie tylko skuteczny, ale i prosty w aplikacji.

jak powstaje rdza

Korozja to problem bardzo wielu pojazdów. Najczęściej atakuje przede wszystkim progi, nadkola, dolną część drzwi, maskę silnika i klapę bagażnika. Może pojawiać się także pod ochronnymi listwami bocznymi. To częsta „choroba” samochodów, sprawiająca, że nawet najładniejszy model wygląda fatalnie. Niestety rdza ma zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania. Powstawaniu rdzy sprzyja wilgoć, kurz i brud. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne.

Rodzaje popularnych preparatów na rdzę

Każdy pojazd wymaga skutecznego zabezpieczenia przed korozją. Rdza nie zawsze jest widoczna na pierwszy rzut oka, dlatego warto stosować odpowiednie preparaty antykorozyjne jeszcze przed zauważeniem pierwszych ognisk korozji. W tym celu przyda się solidny „odrdzewiać”. Oto przykładowe preparaty na rdzę, które warto zastosować.

Czynniki wpływające na powstawanie rdzy

Korozja wcześniej czy później staje się problemem większości pojazdów. Może pojawiać się w wyniku zaniedbań, źle wykonanej naprawy lub niewłaściwego zabezpieczenia fabrycznego. Na szczęście z pojawiającymi się ogniskami korozji można w prosty sposób wygrać.

Gdy korozja zaatakuje samochód, bardzo łatwo się rozprzestrzenia. Dodatkowo ma wielu sprzymierzeńców, takich jak wilgoć, sól drogowa, kurz i brud. Jeśli właściciel pojazdu zaniedbuje regularne mycie i woskowanie, niemal na pewno w pewnym momencie odkryje pierwszy rdzawy nalot na powierzchni. Warto pamiętać, że każdy niewielki odprysk na lakierze może stanowić potencjalne miejsce ataku korozji.

Jak chronić karoserię przed rdzą?

Korozja powstająca na powierzchniach metalowych to zjawisko szkodliwe, aczkolwiek zupełnie naturalne. Problemy z rdzą dotyczą przede wszystkim starszych pojazdów, ale również i młodsze modele mogą być narażone na powstawanie rdzy.

Nowe pojazdy są fabrycznie ocynkowane, ale warstwa zabezpieczająca to jedyne 40-60 mikrometrów. Taką powłokę można skutecznie uszkodzić, naruszając jej ciągłość (np. pod wpływem uderzeń drobnych kamyczków podczas jazdy). Uszkodzone elementy pod wpływem działania wilgoci oraz soli drogowej będą niezwykle podatne na rdzę.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.