Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Rust Stop A i B. Porównanie preparatów

korozja  na samochodzie

Korozja jest jednym z najczęściej występujących rodzajów uszkodzeń samochodów. Wpływa ona zarówno na obniżenie wartości auta, jak i jego walorów estetycznych, a próba pozbycia się rdzy wiąże się z wysokimi kosztami napraw i wizytą u lakiernika. Za pokrycie jednego elementu zwykle zapłacimy około kilkuset złotych, jednak w przypadku drzwi czy błotników jednorazowo na cały zabieg możemy wydać nawet kilka tysięcy złotych. Mimo to nawet najbardziej doświadczeni specjaliści mogą nie być w stanie usunąć korozji w taki sposób, aby naprawa była niewidoczna gołym okiem. To może znów wpływać na ocenę wizualną pojazdu, szczególnie istotną w sytuacji, gdy właściciel samochodu zdecyduje się na jego sprzedaż. Ponadto nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, jednak zagrożenia wywołane korozją mogą być o wiele groźniejsze w skutkach niż tylko pogorszenie wyglądu auta. Lekceważenie problemu korozji może mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy i ryzyko wystąpienia nagłej awarii. Należy jednak pamiętać, że profesjonalne zabezpieczenie pojazdu przed korozją nie musi automatycznie oznaczać wizyty w warsztacie samochodowym.  Na rynku można spotkać się z różnymi preparatami, które umożliwiają samodzielną aplikację i pełną ochronę przed rdzą.

Na czym polega skuteczność preparatów Rust Stop?

Preparaty Rust Stop firmy Rust Check Poland to specjalistyczne środki antykorozyjne, które eliminują ryzyko wystąpienia rdzy w samochodach oraz innych narażonych na korozję urządzeniach. Preparaty te są bezpieczne w użytkowaniu oraz przyjazne dla środowiska, ponieważ są pozbawione nieprzyjemnego zapachu oraz składników toksycznych. Ochrona antykorozyjna tego typu doskonale sprawdza się w przypadku lakieru oraz chromu i może być z powodzeniem wykorzystywana do zabezpieczania samochodów wszystkich dostępnych na rynku marek. Dodatkowo badania wskazują, że środki te są skuteczne nie tylko pod kątem ochrony nienaruszonej rdzą powłoki, ale doskonale radzą sobie także z hamowaniem rozwoju już istniejących ognisk korozji. Niewątpliwą zaletą preparatów Rust Stop od firmy Rust Check Poland jest to, że można je nałożyć zarówno w autoryzowanych warsztatach, jak i we własnym garażu – jedyne, o czym należy pamiętać, to o powtarzaniu cyklu konserwacji co 12-18 miesięcy. Warto również zwrócić uwagę, że nakładanie preparatu na poszczególne elementy należy przeprowadzać zgodnie z indywidualnymi wytycznymi, tzn. miejsca szczególnie narażone na działanie korozji wymagają innego postępowania, innej odmiany preparatu.

Jakie są różnice między preparatami Rust Stop A i B?

Preparat Rust Stop firmy Rust Check Poland występuje w dwóch wariantach – A i B – jednak w obu przypadkach ich działanie jest takie samo. Polega ono na penetracji ogniw korozyjnych i emulgacji wilgoci, dzięki czemu można odseparować cząsteczki wody od powierzchni, blokując tym samym przebieg reakcji elektrochemicznych. Oba preparaty cechują się dobrymi właściwościami smarującymi, są też izolatorami oraz skutecznymi środkami czyszczącymi dla styków i połączeń elektrycznych. Różnica pomiędzy dwoma preparatami wynika przede wszystkim z ich różnej gęstości.

  • Preparat antykorozyjny Rust Stop A

Rust Stop A dozowany w opakowaniach 400 ml odznacza się bardziej płynną konsystencją, która umożliwia penetrację preparatu do wnętrza wszystkich konserwowanych szczelin. Sprawia to, że jest niezwykle skuteczny przy zabezpieczaniu profili i elementów aut, które są już skorodowane bądź żaden inny preparat nie jest w stanie do nich dotrzeć. Dodatkowo Rust Stop A doskonale czyści i chroni złącza elektryczne, chroni zamki drzwi przed zamarzaniem w niskich temperaturach, eliminuje skrzypienie oraz chroni śruby przed zapiekaniem. Rust Stop A dostępny w opakowaniach 4 l oraz 18 l jest preparatem głęboko penetrującym, wykorzystywanym do czasowej ochrony m.in. nadwozi, podwozia czy też różnego rodzaju połączeń, szwów, zgięć oraz zawiasów. We wszystkich wskazanych wariantach objętościowych, występuje w jednym kolorze – ciemnoczerwonym. Wymagany sprzęt, sprężarka, pistolet dysza od 1,4 mm do 1,6 mm.

  • Preparat antykorozyjny RUST STOP B

Rust Stop B w formie aerozolu 400 ml umożliwia zabezpieczenie podwozia samochodu nawet przy braku specjalistycznych urządzeń takich jak sprężarki czy pistolety. Podobnie jak w przypadku Rust Stop A, Rust Stop B w opakowaniach 4 l oraz 18 l również ma postać oleistą, a dzięki zwiększonej gęstości i specjalnym dodatkom chroni przed najsilniej oddziaływującym czynnikom korozyjnym. Rust Stop B zabezpiecza też podwozia i nadkola przed szkodliwą działalnością wody i soli. Ponadto nie wymaga on specjalistycznego przygotowania powierzchni przed nałożeniem – wystarczy umyć i przesuszyć podwozie (bez podkładów), żeby móc nanieść cienką warstwę preparatu. Rust Stop B w opakowaniu 400 ml jest dostępny wyłącznie w kolorze czarnym, natomiast w opakowaniach 4 l oraz 18 l występuje w dwóch odmianach: bursztynowym oraz czarnym. Wymagany sprzęt, sprężarka, pistolet dysza około 2,0 mm.