Jak przygotować powierzchnię do aplikacji antykorozyjnych?

Korozja to zmora każdego samochodu. Pojawia się w różnych miejscach i jest wynikiem bardzo wielu przyczyn. Auto można zabezpieczyć przed występowaniem tego typu zniszczeń, jednak przed użyciem preparatu trzeba odpowiednio przygotować daną powierzchnię do aplikacji.

Przygotowanie nadwozia i podwozia 

Nadwozie i podwozie samochodu powinny być umyte. Najlepiej jest podnieść auto na podnośniku po to, aby zdemontować koła, nadkola plastikowe oraz osłony, które zakrywają wrażliwe miejsca. Podwozie należy umyć ciśnieniowo karczerem. Następnie trzeba wydmuchać wodę sprężonym powietrzem. Tradycyjne środki antykorozyjne zamykają szczeliny wypełnione wodą, co tylko przyspiesza proces niszczenia. RUST STOP firmy Rush Check Poland wypiera wodę i wprowadza inhibitory antykorozyjne bezpośrednio na metal. Wszystkie przekroje zamknięte na podwoziu zawieszenia przedniego i tylnego jak progi, podłużnice, profile zawieszenia i wzmocnienia podłogi zabezpiecza się preparatem antykorozyjnym RUST STOP typu A przy użyciu odpowiedniej lancy. Można wtedy spryskać wszystkie skorodowane elementy na podwoziu i zawieszeniu preparatem antykorozyjnym RUST STOP typu B.  

Profile zamknięte nadwozia 

Po opuszczeniu samochód należy przygotować do zabezpieczenia profili zamkniętych nadwozia. Można zdjąć osłonę pokrywy silnika, pokrywę bagażnika, osłonę słupków przednich oraz tylne lampy. Dojście do profili bocznych możliwe jest przez odchylenie tapicerki bagażnika. Wprowadzenie lancy kierunkowej do wykonania natrysku na profile zamknięte drzwi może wymagać wywiercenia w ściankach czołowych 2 otworów o średnicy 12 mm w taki sposób, aby nie uszkodzić cięgien i zamka. Po zaaplikowaniu preparatu otwory zabija się specjalnymi korkami zaślepiającymi. Lancę kierunkową wprowadza się w dolny i górny otwór drzwi. Natrysk należy dokonywać do czasu, aż preparat zacznie wypływać przez otwory odpływowe na dole. W słupki przednie i środkowe wprowadza się lancę elastyczną, a profile pokrywy silnika i bagażnika lancę kątową lub giętą z końcówką wirującą.

Przygotowanie auta do jazdy 

Preparat antykorozyjny należy zaaplikować we wszystkie profile wewnętrzne i profile dostępne po zdemontowaniu lamp tylnych. Można go nakładać pod uszczelki szyb, wokół zamków, w miejsca dookoła przednich i tylnych lamp, a także tam, gdzie wykonano wykroje w karoserii, czyli przy bocznych kierunkowskazach oraz wzdłuż listew dachowych i bocznych. Nie wolno jednak nakładać go na uszczelki drzwi, ponieważ guma może puchnąć. Zabezpieczenie podwozia preparatem RUST STOP B również wymaga podniesienia auta do wysokości umożliwiającej swobodny dostęp i przedmuchania całej powierzchni sprężonym powietrzem. Po aplikacji montuje się wszystkie zdjęte wcześniej elementy. Trzeba również dokładnie wyczyścić szyby i nadwozie. Samochód zabezpieczony preparatami RUST STOP nadaje się do eksploatacji, jednak zaleca się, by przez tydzień nie myć nadwozia ze względu na jego penetrację i przez 2 dni nie jeździć po błotnistych i polnych drogach.

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.