Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Jakie są główne objawy korozji podwozia?

korozja podwozia

Choć korozja podwozia kojarzona jest ze starszymi samochodami, może pojawić się także w autach kilkuletnich. Najbardziej narażone są pojazdy dostawcze, terenowe oraz niektóre modele z lakierem niskiej jakości. Niestety, coraz częściej występuje on w nowych samochodach. Jeśli chcesz ustrzec się przed korozją, przeczytaj poniższy wpis. Zawarliśmy w nim objawy, które wskazują na powstawanie środowisk korozyjnych.

Najczęstsze miejsca występowania korozji 

Korozja jest mechanicznym uszkodzeniem lakieru przez piach, kamienie, sól drogową, wilgoć i inne zanieczyszczenia. Rdza najczęściej pojawia się na dolnej części drzwi, nadkolach, progach i masce silnika. Najważniejszym działaniem profilaktycznym jest sprawdzanie stanu podwozia w kanale lub za pomocą podnośnika. Musisz mieć ze sobą silne źródło światła. Na odpryski i zarysowania najbardziej narażone są błotniki oraz progi. Szczególnie wrażliwe są przekroje zamknięte, szwy, połączenia zgrzewane, zakładkowe oraz inne trudno dostępne miejsca.

Niektóre części, takie jak podłużnice, wahacze, kielichy i amortyzatory są problematyczne w regeneracji. Ich zużycie może spowodować potrzebę kosztownej wymiany. Nie każdy kierowca wie, że zardzewiałe wahacze lub drążki nie wpływają na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Nie oznacza to jednak, że korozję można lekceważyć. Zauważenie chociażby minimalnych śladów rdzy powinno być dla ciebie sygnałem do przeprowadzenia konserwacji.

Czyszczenie i zabezpieczanie podwozia 

Czynności konserwacyjne rozpocznij od oczyszczenia i osuszenia elementów podwozia w celu usunięcia resztek soli i innych szkodliwych czynników. Pod warstwą błota może ukrywać się ognisko rdzy. Widoczne i łatwo dostępne ślady korozji spróbuj usunąć za pomocą materiałów ściernych. Następnie nałóż zabezpieczenie antykorozyjne przy użyciu pistoletu rozprowadzającego. Środek musi być naniesiony bardzo dokładnie. W szczególności trzeba zwrócić uwagę na wahacze, progi i belki. Odpowiedni preparat będzie zapobiegał rozwojowi korozji w samochodzie niezależnie od stopnia jej zaawansowania. Jednak jest to czasowa ochrona, dlatego trzeba ją okresowo uzupełniać. Cykliczne sprawdzanie podwozia w samochodzie oraz nakładanie środka antykorozyjnego pozwoli wyeliminować kosztowne i czasochłonne usuwanie ognisk rdzy, co wpłynie na przedłużenie żywotności twojego samochodu.