Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06   Od 1 do 8 sierpnia firma ma urlop. Zapraszamy do składania zamówień. Paczki będą wysyłane 11 sierpnia.

Jakie są główne objawy korozji podwozia?

korozja podwozia

Choć korozja podwozia kojarzona jest ze starszymi samochodami, może pojawić się także w autach kilkuletnich. Najbardziej narażone są pojazdy dostawcze, terenowe oraz niektóre modele z lakierem niskiej jakości. Niestety, coraz częściej występuje on w nowych samochodach. Jeśli chcesz ustrzec się przed korozją, przeczytaj poniższy wpis. Zawarliśmy w nim objawy, które wskazują na powstawanie środowisk korozyjnych.

Najczęstsze miejsca występowania korozji 

Korozja jest mechanicznym uszkodzeniem lakieru przez piach, kamienie, sól drogową, wilgoć i inne zanieczyszczenia. Rdza najczęściej pojawia się na dolnej części drzwi, nadkolach, progach i masce silnika. Najważniejszym działaniem profilaktycznym jest sprawdzanie stanu podwozia w kanale lub za pomocą podnośnika. Musisz mieć ze sobą silne źródło światła. Na odpryski i zarysowania najbardziej narażone są błotniki oraz progi. Szczególnie wrażliwe są przekroje zamknięte, szwy, połączenia zgrzewane, zakładkowe oraz inne trudno dostępne miejsca.

Niektóre części, takie jak podłużnice, wahacze, kielichy i amortyzatory są problematyczne w regeneracji. Ich zużycie może spowodować potrzebę kosztownej wymiany. Nie każdy kierowca wie, że zardzewiałe wahacze lub drążki nie wpływają na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Nie oznacza to jednak, że korozję można lekceważyć. Zauważenie chociażby minimalnych śladów rdzy powinno być dla ciebie sygnałem do przeprowadzenia konserwacji.

Czyszczenie i zabezpieczanie podwozia 

Czynności konserwacyjne rozpocznij od oczyszczenia i osuszenia elementów podwozia w celu usunięcia resztek soli i innych szkodliwych czynników. Pod warstwą błota może ukrywać się ognisko rdzy. Widoczne i łatwo dostępne ślady korozji spróbuj usunąć za pomocą materiałów ściernych. Następnie nałóż zabezpieczenie antykorozyjne przy użyciu pistoletu rozprowadzającego. Środek musi być naniesiony bardzo dokładnie. W szczególności trzeba zwrócić uwagę na wahacze, progi i belki. Odpowiedni preparat będzie zapobiegał rozwojowi korozji w samochodzie niezależnie od stopnia jej zaawansowania. Jednak jest to czasowa ochrona, dlatego trzeba ją okresowo uzupełniać. Cykliczne sprawdzanie podwozia w samochodzie oraz nakładanie środka antykorozyjnego pozwoli wyeliminować kosztowne i czasochłonne usuwanie ognisk rdzy, co wpłynie na przedłużenie żywotności twojego samochodu.