Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Dlaczego zamki zamarzają i jak temu zapobiec?

zamarznięty zamek w samochodzie

Zamarzanie zamków w drzwiach samochodowych jest dość powszechnym problemem w sezonie zimowym. Często wymagają one mocnego szarpania, co może spowodować uszkodzenie pojazdu. Na szczęście istnieją sposoby, które pozwalają na wyeliminowanie tego zjawiska. Dlaczego zamki samochodowe zamarzają i jak temu zapobiegać?

Zamki samochodowe a mróz

Samochody składają się z wielu drobnych elementów. Pomiędzy nimi powstają szczeliny, w których gromadzi się woda. Pod wpływem ujemnych temperatur zamarza, co powoduje problemy z otwarciem drzwi. Z takim zjawiskiem boryka się wiele osób, które pozostawiają swoje auta na zewnętrznych parkingach. W przypadku większych mrozów problem ten może zaskoczyć także właścicieli aut korzystających z nieogrzewanych garaży.

Najczęściej do zamarzania zamków samochodowych dochodzi po opadach deszczu lub śniegu. Woda może utrzymać się w szczelinach przez nawet kilka dni, dlatego przy nastąpieniu przymrozków szybko zamieni się w lód. Zamki zamarzają także po wizycie na myjni w trakcie mrozów, dlatego nie zaleca się myć samochodu w tym czasie.

Jak zapobiegać zamarzaniu zamków samochodowych?

Niekiedy nie da się uniknąć sytuacji, w której woda dostaje się do trudno dostępnych przestrzeni w konstrukcji pojazdu. Sposobem na poradzenie sobie z tym problemem może być natomiast ich odpowiednie zabezpieczenie, by ciecz nie miała możliwości zamarznięcia. Dobrym wyborem są preparaty antykorozyjne, jak RUST STOP A 400ml firmy Rust Check. Środek ten chroni samochód nie tylko przed rdzą, ale także zamarzaniem wody, która trafia do szczelin w drzwiach.

Środek antykorozyjny wypycha wilgoć z miejsc, w których jest aplikowany metodą natryskową. Pozwala to na usunięcie wody z zamków i zastąpienie jej warstwą, która zapobiega przyleganiu kropli, brudu i innych substancji wpływających niekorzystnie na konstrukcję pojazdu. Aplikację wystarczy powtórzyć raz na rok, najlepiej przed sezonem zimowym.