Rust Check – aplikacja

rdza

Konstrukcja samochodu wymaga od producenta zastosowania spojeń, zagięć, zagłębień czy tysięcy miejsc zgrzewów. W ten sposób powstają obszary, w które może przedostać się wilgoć, ale które w zasadzie pozostają poza zasięgiem dostępu użytkownika. W tych szczelinach wskutek gromadzenia się wilgoci i soli drogowej kumuluje się i rozwija korozja. Jako, że samochód w różnym stopniu ulega jej wpływowi (bezpośredni wpływ na zewnętrznych częściach karoserii i elementach konstrukcyjnych podwozia, kumulacja w zagłębieniach szkieletu, ramach, drzwiach itp.), potrzebne są środki, które kompleksowo zabezpieczą powierzchnię blacharską pojazdu przed atakiem rdzy oraz powstrzymają zmiany już przez rdzę dokonane. Szczególnie ważne jest to w przypadku niedostępnych wnętrz ram i ogólnej konstrukcji wozu: jeśli rozpocznie się proces rdzewienia spawów czy zgrzewów, bezpieczeństwo samochodu i podróżujących nim pasażerów jest zagrożone.

Dlatego, poprzez specjalnie do tego celu zaprojektowane otwory należy wprowadzić pod ciśnieniem preparat antykorozyjny. To środek na bazie lekkiego oleju, ma penetrujące właściwości, dzięki czemu docierając do największych zakamarków pokrywa szczeliny i ogniska rdzy oraz pozostaje na miejscu aplikacji. Przez swój skład chemiczny (głos producentów nie podaje dokładnego składu ani nawet głównego składnika aktywnego swoich produktów, ze zrozumiałych względów) co prawda nie usuwa rdzy, ale powstrzymuje jej rozwój i pokrywa obszar aplikacji warstwą ochronną. Z kolei na powierzchnię podwozia pistoletem nakłada się pod ciśnieniem Rust Stop do pokrycia i ochrony powierzchni przed wyjątkowo agresywnymi czynnikami (podwozie styka się z nimi nader często). Powstaje w ten sposób lepiąca się, odporna na zmywanie lecz niewysychająca i wciąż aktywna powłoka o elektrochemicznych właściwościach, powstrzymująca postępy korozji. Substancja ma również właściwości delikatnie smarujące, przez co elementy mechaniczne pracują lepiej (należy jednak uważać, aby spray nie dostał się na tarcze hamulcowe pojazdu).

Dlaczego Rust Stop?

Dlaczego warto używać preparaty antykorozyjne Rust Stop? Seria produktów Rust Stop (aplikowana kompleksowo wyłącznie w autoryzowanych stacjach obsługi) w zasadzie przytwierdza się do pokrywanej powierzchni, wypierając z niej cząsteczki wody i związanych z nią soli. Może przez to być stosowany o każdej porze roku i przy każdej pogodzie, chroni zarówno nowe, jak i używane elementy samochodu. Zaaplikowany na połączenia elektryczne preparat czyści styki i ułatwia przewodzenie prądu elektrycznego. Wtryśnięty do wnętrza drzwi smaruje i nawilża mechanizmy (np. silniki sterujące pracą szyb, mechanizmy zamków i inne ruchome części), dzięki czemu pracują lepiej i nie zamarzają wskutek mrozów. Rust Stop penetruje też i smaruje nakrętki, śruby, bolce i sworznie, dzięki czemu nie zapiekają się i nie blokują. Likwiduje przez to podejrzane stukoty i piski, które czasem słychać w samochodzie. Poprawia ogólną jakość podwozia, uszczelek, paneli ochronnych na burtach pojazdu, błotników i ich systemów mocowań oraz innych części, na które jest zaaplikowany.