Jakie elementy pojazdu są najbardziej narażone na rdzę?

Jakie elementy pojazdu są najbardziej narażone na rdzę

Na procesy korozyjne wpływa bardzo wiele czynników zewnętrznych, które każdego dnia niekorzystnie oddziałują na elementy konstrukcyjne pojazdu. Stosowne zabezpieczenie samochodu przed korozją może zapobiec powstawaniu ognisk rdzy.

Elementy pojazdu najbardziej narażone na rdzę

  • Drzwi samochodu — zwykle rdza dotyka dolnych krawędzi, które są najbardziej narażone na oddziaływanie wilgoci, soli i zanieczyszczeń. Niekiedy korozja pojawia się pod uszczelkami, dlatego może pozostawać przez bardzo długi czas niezauważalna.
  • Maska, klapa bagażnika — klapy zwykle rdzewieją od wewnętrznej strony. Korozja wychodząca na masce lub klapie może oznaczać, że ten element konstrukcji był naprawiany w przeszłości.
  • Błotniki przednie — rdza pojawia się zwykle w dolnej części przy łączeniu z progami. Wywoływana jest przez zalegające wewnątrz błoto i utrzymującą się wilgoć.
  • Błotniki tylne — może być bardzo szkodliwa, szczególnie z uwagi na fakt, że bardzo często przez długi czas bywa ignorowana. Wpływa przede wszystkim na nieestetyczny wygląd pojazdu.
  • Poszycie progów — pojawiający się rdzawy nalot lub dziury w powierzchni zwykle wiążą się z koniecznością wymiany progów. Gdy zjawisko korozji rozszerza się na podłogę, naprawa okazuje się znacznie droższa, a niekiedy bywa wręcz niemożliwa.
  • Poszycie podłogi — gdy korozja nie dotknęła jeszcze elementów konstrukcyjnych, takich jak np. podłużnice, problem można naprawić, wstawiając nowe fragmenty poszycia.
  • Mocowanie zawieszenia — zardzewiała podłoga w miejscu mocowania wahacza może stanowić zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa, ponieważ z auta może odpaść koło. Problem tego rodzaju należy niezwłocznie rozwiązać.
  • Podłużnice podwozia — elementy objęte korozją nie będą spełniać swoich funkcji podczas ewentualnego wypadku drogowego.
  • Podciągi podwozia — również są kluczowymi elementami konstrukcyjnymi, niezbędne jest ich stosowne zabezpieczenie przed korozją. Do tylnych podciągów mocowane mogą być np. zawieszenie, zbiornik paliwa, wdech lub koło zapasowe.