Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Kiedy rdza w aucie zagraża bezpieczeństwu?

rdza na nadkolu

Rdza nie jest problemem, który wpływa wyłącznie na estetykę pojazdu. Niestety mocno skorodowane elementy mogą niekorzystnie wpływać również na nasze bezpieczeństwo. Do pewnego momentu można skutecznie przeciwdziałać korozji, skutecznie oczyszczając i zabezpieczając elementy. Niekiedy jednak ogniska rdzy są tak rozległe, że samochód nadaje się jedynie do zezłomowania, ponieważ dalsze użytkowanie pojazdu może być wręcz niebezpieczne.

Rozwój korozji w samochodach

Wielu właścicieli pojazdów uważa, że problem korozji dotyczy wyłącznie starszych samochodów lub modeli, które są słabo zabezpieczone fabrycznie. Tymczasem okazuje się, że ogniska rdzy mogą pojawiać się właściwie na każdym aucie. Bardzo dużo zależy od jakości zabezpieczenia, które zostało zastosowane. Skuteczny preparat na rdzę w samochodzie może opóźnić procesy korozyjne, jednak nie jest ich w stanie zupełnie zatrzymać. Pamiętajmy, że samochody są narażone na niekorzystny wpływ czynników zewnętrznych praktycznie przez cały czas, niekiedy nawet wtedy, gdy stoją w garażu. Zatem niemałe znaczenie ma regularna pielęgnacja i sukcesywne stosowanie odpowiednich środków antykorozyjnych.

Na tempo rozwoju korozji wpływa bardzo wiele czynników zewnętrznych. Pierwszym elementem, który zwykle bywa najszybciej atakowany przez rdzę, jest podwozie. W tym przypadku niebagatelne znaczenie ma odpowiednie parkowanie. Najlepiej nadają się do tego wentylowane garaże, jednak nie każdy ma taką możliwość.

Niestety rdza najczęściej pojawia się w niewidocznych miejscach. Powinniśmy zatem pamiętać, aby przy okazji każdej wizyty u mechanika dokonać specjalistycznej kontroli właśnie pod kątem korozji, dokładnie sprawdzając stan podłogi, progów i nadkoli. Niezabezpieczone elementy szybko mogą przerdzewieć na wylot, przyczyniając się do bardzo niebezpiecznych problemów. Jeśli korozja obejmie elementy konstrukcyjne, pojazd będzie nadawać się jedynie do kasacji.