Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Zabezpieczenia antykorozyjne w nowych pojazdach

Zabezpieczenia antykorozyjne w nowych pojazdach

Wiele osób uważa, że problem korozji dotyczy tylko posiadaczy starszych pojazdów. Niestety nawet nowe samochody pod wpływem intensywnego użytkowania mogą również zostać „zaatakowane” przez rdzę. Niezbędne zabezpieczenia antykorozyjne dotyczą więc zarówno aut starszych, jak i nowych.

Ochrona antykorozyjna w nowych samochodach

Nowe samochody z salonu są zwykle fabrycznie zabezpieczane przed rdzą. Niestety nie zawsze ta ochrona jest w pełni skuteczna, zwykle jest ograniczona czasowo i zależy od konkretnej marki pojazdu. Zwykle bywa skuteczna średnio przez 5-7 lat, ale w tym przypadku bardzo wiele zależy zarówno od specyfiki konkretnego pojazdu, jak i warunków jego eksploatacji.

Przez długie lata rdza może się zupełnie nie ujawniać. Nie oznacza to jednak, że zupełnie jej nie ma. Być może z powodzeniem rozwija się np. w profilach zamkniętych, pojawiając się dopiero po pewnym czasie. Zatem nawet w przypadku nowych samochodów należy stosować specjalne zabezpieczenia antykorozyjne, zanim jeszcze rdza zacznie osadzać się na powierzchni naszego auta.

Zaleca się regularne sprawdzania pojazdu pod kątem korozji i uzupełnianie stanu fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego co dwa lata. Jest to szczególnie ważne, gdy doszło do jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych, które mogą zniszczyć warstwę antykorozyjną. Zanika ona również pod wpływem wilgoci czy substancji chemicznych stosowanych do odśnieżania dróg w sezonie zimowym.

Chroń przed rdzą samochód po wypadku

Jeśli nowy pojazd uległ wypadkowi lub stłuczce, niezbędna jest nie tylko naprawa blacharska, lecz również ponowne zabezpieczenie antykorozyjne. Powypadkowe pojazdy znacznie szybciej ulegają procesom korozyjnym, ponieważ najczęściej właściciele zapominają o stosownej ochronie. W tym przypadku problem dotyczy w szczególności profili zamkniętych, które nawet w pojazdach bezwypadkowych sprzyjają rozwojowi rdzy.