Jak konserwować podwozie?

konserwacja podwozia

Rdza to tlenek żelaza powstający na powierzchniach metalowych, które narażone są na oddziaływanie warunków atmosferycznych. W pojazdach najczęściej szybkie rozprzestrzenianie się rdzy powodowane jest przez powstawanie mikrouszkodzeń na powierzchni lakieru, które z upływem czasu powiększają się, co prowadzi do powstawania brązowych „bąbli”.

Bez wątpienia najbardziej problematyczna okazuje się korozja podwozia. Warto zatem dowiedzieć się, co robić, gdy nasze podwozie zaczyna rdzewieć oraz jak skutecznie chronić pojazd przed korozją.

Korozja podwozia - jak skutecznie chronić podwozie przed rdzą?

Podwozie konserwować można samodzielnie lub też zlecając to zadanie specjalistom. W zakładzie koszt takiej usługi wynosi zwykle ok. 400-500 zł, a czas niezbędny na przeprowadzenie wszystkich profesjonalnych zabiegów to ok. 3 dni. Z powodzeniem możemy jednak sami odpowiednio zabezpieczyć podwozie przed korozją.

W pierwszej kolejności należy bardzo dokładnie oczyścić samochód. Najlepiej zrobić to na myjni automatycznej, a następnie ponownie oczyścić podwozie wykorzystując bardzo silne ciśnienie wody, będące w stanie usunąć cały brud (najlepiej zrobić to tzw. karcherem). Po umyciu pojazdu należy odczekać, aż podwozie zostanie całkowicie osuszone.

Kolejnym krokiem jest dokładne oczyszczenie podwozia z rdzy. Do tej czynności należy użyć drucianej szczotki lub specjalnej nakładki drucianej na wiertarce. To drugie rozwiązanie znacznie przyspiesza pracę, a samo oczyszczanie powierzchni z rdzawego nalotu będzie szybsze i dokładniejsze. Po precyzyjnym oczyszczeniu nadwozia należy odtłuścić powierzchnię, po czym zastosować na niej sprawdzony środek antykorozyjny, np. w sprayu, w celu zabezpieczenia podwozia przed dalszym rdzewieniem.

Preparatu korozyjnego nie nakładamy jednak na ruchome elementy podwozia oraz na układ wdechowy. Odpowiednia konserwacja powinna zabezpieczyć podwozie na kilka kolejnych lat.