Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Rdza — groźna i niegroźna

rdza - groźna i niegroźna

Korozja to problem, który niestety wcześniej czy później dotyka większość pojazdów. Najlepiej od początku dbać o odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne, które skutecznie zredukuje lub opóźni ryzyko wystąpienia rdzawych nalotów na karoserii. Ochrona antykorozyjna w postaci odpowiednich preparatów pielęgnacyjnych powinna być priorytetem każdego właściciela pojazdu.

Kiedy mamy do czynienia z „niegroźną” rdzą, a kiedy zaczynają się poważne problemy?

Natychmiastowej reakcji wymaga sytuacja, gdy zauważymy pierwsze, nawet najmniejsze ogniska rdzy na powierzchni auta. Pamiętajmy, że rdza, która raz opanowała karoserię, bardzo szybko będzie się rozprzestrzeniać, a po pewnym czasie trudno będzie ją usunąć całkowicie. Należy więc interweniować już w momencie, gdy mamy do czynienia z niewielkimi ogniskami rdzy, a zatem problem nie jest jeszcze bardzo groźny.

Powinniśmy regularnie, np. przy okazji mycia pojazdu, dokonywać samodzielnych przeglądów pod kątem korozji, zaczynając w pierwszej kolejności od dokładnego sprawdzenia stanu nadwozia.

Do przykładów tzw. niegroźnej rdzy możemy zaliczyć np. korozję powierzchniowych tarczy czy bębnów hamulcowych. Rdza może powstawać nawet na powierzchniach ciernych w sytuacji, gdy pojazdy stoi nieużywany. Najczęściej ściera się przy hamowaniu. Tego rodzaju usterkę można usunąć np. przy okazji naprawy hamulców, a czyszczenie jest standardem przy wymianie okładzin.

Innym częstym problemem może być nalot rdzy na układzie wydechowym i katalizatorze, który nie jest groźny. W przypadku głębszej korozji można przyspawać układ wydechowy, o ile nie została zniszczona wewnętrzna konstrukcja.

W przypadku korozji drzwi, klap czy innych elementów przykręcanych do nadwozia, zaleca się wymianę ich na nowe. Kosz tego rodzaju napraw jest uzależniony przede wszystkim od specyfiki naprawy i rozległości rdzawych nalotów na powierzchni.

Problem może pojawić się też, gdy pojawia się korozja perforacyjna progów i innych elementów konstrukcyjnych karoserii. Naprawa lub wymiana zardzewiałych części nadwozia jest w tym przypadku konieczna również ze względu na bezpieczeństwo jazdy.