Czy fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne w nowym aucie wystarczy?

Wraz z rozwojem technologii fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne w nowych pojazdach są coraz lepsze. Niestety nie wyeliminują one całkowicie ryzyka wystąpienia rdzy. Pozwalają na spokojne użytkowanie pojazdu przez kilkanaście pierwszych lat, ale zwykle po pewnym czasie każdy posiadacz samochodu zauważa oznaki korozji w postaci rdzawego nalotu. Warto więc wziąć sprawy w swoje ręce i zainwestować w dodatkową konserwację karoserii. Co więcej, dobrze o tym pomyśleć nieco wcześniej, zanim jeszcze rdza zaatakuje auto.

Czy warto zaufać fabrycznym zabezpieczeniom antykorozyjnym?

Do fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego należy mieć ograniczone zaufanie. Dlaczego? Oczywiście każdy producent zabiega o to, aby zapewnić odpowiednią ochronę przeciw rdzy. Potwierdzeniem tego jest specjalna gwarancja, która niekiedy udzielana jest nawet na kilkanaście lat. Niestety nie oznacza to wcale, że fabryczna antykorozja będzie działać tak długo. Co więcej, kierowca nie może liczyć na to, że jeśli w tym czasie wystąpią wykwity korozji, producent zapewni mu całkowitą opiekę nad pojazdem. Przykładowo, w przypadku wykwitów powstałych pod wpływem mechanicznego uszkodzenia, już po okresie 3 lat trzeba usuwać je na własny koszt.

Zabezpieczenia fabryczne należy więc traktować jako pierwszą, istotną barierę przeciw korozji, jednak nie jedyną.

Zabezpieczenie antykorozyjne Twojego pojazdu

Nawet pomimo fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego, potwierdzonego długim okresem gwarancji, warto raz na 3-4 lata samodzielnie zakonserwować samochód. Na rynku motoryzacyjnym znajdziemy obecnie naprawdę skuteczne zabezpieczenia antykorozyjne, które mogą znacząco wydłużyć sprawność naszego pojazdu. Polecanym przez fachowców preparatem jest Rust Stop, który nie tylko chroni przed wystąpieniem korozji, ale także powstrzymuje postęp korozji na przedmiotach już skorodowanych. Może być stosowany w każdym pojeździe, bez względu na stan skorodowania czy poprzedniego zabezpieczenia antykorozyjnego. Rust Stop, jak żaden inny środek, dociera do wszystkich szczelin, zagięć blach i połączeń karoserii, wypierając wodę z mikroszczelin. Działa, nie uszkadzając przy tym lakieru.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.