Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Jak korozja auta wpływa na jego wartość?

korozja auta

Wartość samochodu zależy zwykle od wielu powiązanych ze sobą czynników. Do najważniejszych należy marka i klasa auta oraz jego rocznik. Jednak lista kwestii, które mają wpływ na wartość auta, jest o wiele dłuższa. Jest na niej choćby wyposażenie dodatkowe pojazdu, w tym systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy. Liczy się ponadto rodzaj i pojemność zamontowanego silnika, a także inne cechy takie jak np. kolor. Poza tym bardzo ważny jest też stan pojazdu. Składa się na niego zarówno kondycja karoserii, jak i powłoki lakierniczej – m.in. występowanie ognisk korozji. Niezwykle istotny jest także stan podzespołów mechanicznych – jednostki napędowej, zawieszenia czy układu przeniesienia mocy.

Ze wszystkich cech, które wpływają na wartość auta, jedną z bardziej istotnych jest korozja. Dzieje się tak dlatego, że naprawy związane ze stanem blach i powłoką lakierniczą są stosunkowo pracochłonne i kosztowne. W przypadkach, gdy rdza zaatakowała elementy konstrukcyjne, prace są często bardzo trudne lub nieopłacalne.

 

Zagrożenie korozją

Korozja jest poważnym zagrożeniem dla wszystkich aut. Wprawdzie producenci stosują specjalne metody podnoszenia odporności na rdzewienie, jednak nie są one idealne. Jeśli samochód nie zostanie zabezpieczony dodatkowo preparatami antykorozyjnymi przez właściciela, wystąpienie korozji jest tylko kwestią czasu. Warto pamiętać, że czynnikiem ryzyka w przypadku rdzy są także warunki eksploatacji. W naszym klimacie zimowe utrzymanie dróg polega najczęściej na używaniu dużej ilości soli drogowej. Sól zmieszana ze śniegiem i różnymi zanieczyszczeniami ma stały kontakt z elementami podwozia, a często gromadzi się w wielu miejscach, nadkolach, progach czy choćby nad zbiornikiem paliwa.

 

Musimy pamiętać o tym, że powłoki antykorozyjne wykonane przez producentów auta są dość podatne na uszkodzenia mechaniczne. Osłabia to znacznie ich skuteczność, a czasami wprost prowadzi do powstania korozji. Ryzyko rdzewienia jest też wyższe w autach, które przechodziły naprawy blacharskie.

Odsprzedaż auta jest zwykle okazją do zgromadzenia środków na zakup nowszego modelu. Niestety egzemplarze z widocznymi ogniskami korozji zwykle nie pozwalają na uzyskanie satysfakcjonującej sprzedającego ceny. W takich przypadkach kupujący zwykle podejrzewa, że widoczna rdza, to nie wszystkie miejsca, które są uszkodzone.