Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Blog

rdza

Konstrukcja samochodu wymaga od producenta zastosowania spojeń, zagięć, zagłębień czy tysięcy miejsc zgrzewów. W ten sposób powstają obszary, w które może przedostać się wilgoć, ale które w zasadzie pozostają poza zasięgiem dostępu użytkownika. W tych szczelinach wskutek gromadzenia się wilgoci i soli drogowej kumuluje się i rozwija korozja. Jako, że samochód w różnym stopniu ulega jej wpływowi (bezpośredni wpływ na zewnętrznych częściach karoserii i elementach konstrukcyjnych podwozia, kumulacja w zagłębieniach szkieletu, ramach, drzwiach itp.), potrzebne są środki, które kompleksowo zabezpieczą powierzchnię blacharską pojazdu przed atakiem rdzy oraz powstrzymają zmiany już przez rdzę dokonane. Szczególnie ważne jest to w przypadku niedostępnych wnętrz ram i ogólnej konstrukcji wozu: jeśli rozpocznie się proces rdzewienia spawów czy zgrzewów, bezpieczeństwo samochodu i podróżujących nim pasażerów jest zagrożone.

rdza na karoserii

Karoseria samochodu narażona jest na negatywne działanie czynników zewnętrznych w postaci wysokich i niskich temperatur, kurzu i brudu, wody, błota, śniegu czy soli. W toku użytkowania pojazdu najbardziej podatne na te czynniki części karoserii jeśli nie są zabezpieczone antykorozyjnie, mogą rdzewieć. Dziś to możliwe, by zadbać o swój pojazd i zabezpieczyć go przed zgubnym działaniem korozji. Rdza najczęściej atakuje dolne krawędzie drzwi, progi i nadproża, krawędzie klap i nadkoli, wnętrza profili zamkniętych oraz części podwozia – miski, błotniki, amortyzatory, wahacze i inne elementy układu zawieszenia, felgi stalowe, etc. By zabezpieczyć i powstrzymać postępy rozwoju korozji w tych miejscach, stosuje się opryskiwanie części karoserii nowych i używanych samochodów specjalistycznym preparatem na rdzę. Nie potrzeba do jego aplikacji specjalnych zabiegów, poza ogólnym oczyszczeniem samochodu z osadu błota i kurzu, jaki może się na pojeździe znajdować. Dziś każdy może zabezpieczyć własny samochód przed korozją nawet w domowych warunkach. Jak to się dzieje? Pr

rdza

Na skutek działania wilgotności w atmosferze, gwałtownego wzrostu poziomu zanieczyszczenia środowiska, stosowania w okresie zimy dużych ilości soli na polskich drogach oraz wskutek różnorakich uszkodzeń mechanicznych na metalowych częściach samochodu pojawia się rdza. Ratunkiem przed korozją pojazdu wydaje się być regularne jego mycie, ale przy dużej ilości błota czy soli niewiele ono daje i trzeba często je powtarzać, co jest uciążliwe i kosztowne. W naszych warunkach klimatycznych pojazdy nie są specjalnie zabezpieczane antykorozyjnie: producenci nie mają w tym interesu ekonomicznego, ale i produkują pojazdy dla ogólnie określonych warunków pogodowych, dodatkowo zabezpieczając przed korozją tylko samochody na rynki do krajów o skrajnych warunkach klimatycznych.

Korozja samochodu: sól to groźny wróg

Polska jest krajem, w którym użytkownicy samochodów muszą zmagać się z nie lada warunkami klimatycznymi: surowe zimy, upalne lata, dżdżyste, pełne mgieł jesienie i deszczowe wiosny. Do tego dochodzi kiepski ogólny stan dróg oraz wyjątkowo intensywne stosowanie przez drogowców soli do eliminacji lodu i błota pośniegowego. Zupełnie, jakby tym nadmiernym soleniem drogowcy chcieli nadrobić stracony czas, kiedy tradycyjnie byli zaskoczeni przez zimę... Sypana na powierzchnię dróg sól jest groźnym wrogiem karoserii i ogólnie dla konstrukcji samochodu. Wymieszana z błotem czy śniegiem sól oblepia pojazd i powoduje powstawanie rdzy, wchodząc w reakcję z metalem. A kiedy w końcu woda wyschnie, sproszkowana sól wżera się jeszcze głębiej, w każdą szczelinę i zakamarek wozu.