Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Blog

konserwacja podwozia

Rdza to tlenek żelaza powstający na powierzchniach metalowych, które narażone są na oddziaływanie warunków atmosferycznych. W pojazdach najczęściej szybkie rozprzestrzenianie się rdzy powodowane jest przez powstawanie mikrouszkodzeń na powierzchni lakieru, które z upływem czasu powiększają się, co prowadzi do powstawania brązowych „bąbli”.

rdza

Rdza to stosunkowo poważny problem, który dotyka większość samochodów jeżdżących po polskich drogach, a w szczególności starsze modele. Nowe samochody są zwykle fabrycznie zabezpieczane antykorozyjnie, jednakże ochrona ta zwykle po pewnym czasie przestaje spełniać swoje funkcje, stąd też również zalecane jest stosowanie odpowiednich preparatów zapobiegających powstawaniu rdzy.

Zabezpieczenia antykorozyjne w nowych pojazdach

Wiele osób uważa, że problem korozji dotyczy tylko posiadaczy starszych pojazdów. Niestety nawet nowe samochody pod wpływem intensywnego użytkowania mogą również zostać „zaatakowane” przez rdzę. Niezbędne zabezpieczenia antykorozyjne dotyczą więc zarówno aut starszych, jak i nowych.

Zabezpieczenia profili samochodowych przed rdzą

Profile samochodowe to elementy, które w dużym stopniu narażone są na rdzę. Aby skutecznie wyeliminować to niekorzystne dla pojazdu zjawisko, należy wiedzieć, w jaki sposób zabezpieczyć pojazd przed korozją, a gdy problem już się pojawi, znać sposoby umożliwiające skuteczne wyeliminowanie go.

Pierwsze oznaki rdzy w samochodzie

Korozja samochodu to proces nieunikniony. W pewnym stopniu jest to wina klimatu w naszym kraju, a w szczególności bardzo duże wahania temperatur jesienią i wiosną, które przyczyniają się do powstawania wilgoci na powierzchni pojazdów. Zimną natomiast niekorzystny wpływ na elementy metalowe ma sól drogowa. Do tego należy dodać kamyczki wyrzucane spod kół pojazdu, które dodatkowo przyczyniają się do powstawania drobnych uszkodzeń na powłoce samochodu, pośrednio przyczyniając się do rozwoju ognisk rdzy.