Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                  W dniach od 22.04 do 5.05 zamówienia nie będą wysyłane.

Blog

korozja nadkola

Wszystkie przedmioty wykonane z metalu charakteryzują się dużą wytrzymałością i trwałością, co sprawia, że można z nich korzystać przez stosunkowo długi czas. Niestety metale również ulegają zużyciu, tym szybszemu, gdy są atakowane przez korozję. Polega ona na stopniowym niszczeniu powierzchni metalu wskutek utleniania, pod wpływem kontaktu z wodą i powietrzem. Rdzewienie metali jest prawdziwym problemem, ponieważ zaawansowana korozja zmniejsza wytrzymałość metalu i prowadzi do jego nieodwracalnej destrukcji. Do walki ze skutkami utleniania się powierzchni metalu są od dawna stosowane rozmaite metody zabezpieczeń antykorozyjnych. Tradycyjnie stosowane metody opierają się o nakładanie na powierzchnię rozmaitych powłok, które stanowią barierę dla powietrza i wilgoci.

korozja samochodu

Rdza stanowi prawdziwe wyzwanie dla wszystkich, którzy muszą się z nią zmagać. Zaatakowane przez korozje metale tracą swoje właściwości i ulegają stopniowemu zniszczeniu. Stosowane przez producentów rozmaitych maszyn i urządzeń zabezpieczenia antykorozyjne nie zawsze spełniają dobrze swą funkcję, także dlatego, że w ramach eksploatacji ulegają osłabieniu i zniszczeniu pod wpływem czynników mechanicznych czy agresywnego działania środowiska. W przypadku pojazdów mechanicznych problem rdzewienia nasila się bardzo wraz z ich wiekiem, uszkodzeniami powłok zabezpieczających oraz lakieru jakim są pokryte. Wyjściem z takiej sytuacji jest zastosowanie dodatkowych preparatów na rdzę. To dobre rozwiązanie, jednak tego typu środki zawierają substancje chemiczne, które wymagają zachowania ostrożności. Sprawdźmy, jakie są najważniejsze zasady bezpieczeństwa przy stosowaniu preparatów chroniących powierzchnię metali.

konserwacja antykorozyjna

Korozja to proces degradacji metali i ich stopów pod wpływem zewnętrznych czynników środowiskowych. Można wyróżnić korozję chemiczną, zachodzącą bezpośrednio wskutek reakcji z tlenem oraz korozję elektrochemiczną, zachodzącą przy udziale wody. Sól, woda i tlenki reagują z żelazem i doprowadzają do jego utlenienia lub powstania nierozpuszczalnego wodorotlenku żelaza. Wodorotlenki żelaza i węglany żelaza to właśnie popularna rdza, czyli wizualna konsekwencja procesów korozyjnych. Negatywnie wpływa na walory estetyczne karoserii auta, ale przede wszystkim zagraża bezpieczeństwu konstrukcji pojazdu.

korozja

  Odpowiedź na tytułowe pytanie nie będzie nastręczać trudności, jeśli przypomnimy sobie, w jaki sposób przebiega proces korodowania i jakie warunki potrzebne są do rozwoju rdzy na karoserii auta. Skład chemiczny stali nie jest jednorodny, a jego zróżnicowanie sprawia, że na powierzchni blachy występują miejsca o różnych potencjałach elektrycznych. W ten sposób powstają mikroogniwa, w których żelazo utlenia się. Proces ten zachodzi pod wpływem tlenu i wody, doprowadzając do powstania uwodnionego tlenku żelaza – czyli rdzy.

garaż

Wydaje się, że korzystniejsze jest trzymanie samochodu w garażu niż na wolnym powietrzu. W praktyce okazuje się jednak, że nie jest to wcale regułą. Jednym z największych niebezpieczeństw dla naszych pojazdów jest rdza. Korozja samochodu najczęściej pojawia się w środowisku wilgotnym. Jeśli więc auto garażowane jest w pomieszczeniu o wysokim stężeniu wilgoci, niestety przez cały czas narażamy je na możliwość wystąpienia korozji. Pojawia się więc kluczowe pytanie – w jaki sposób garażować pojazd, aby dodatkowo nie przyczyniać się do powstawania rdzy?